En nyt muista oonko täällä maininnu että oon säästänyt nuo kaikki 20 senttiset ja pienemmät kolikot pieneen ämpäriin. No, joak tapauksessa niin olen tehnyt. Eilen sitten päätin että nyt, pankkiin rahat ja setelit tilalle! Laskeskelin sitten rahat ja pussittelin ne (täällä kolikot lasketaan punnitsemalla). Päätin myös samalla hakea vaihtorahat noista bussilipuista joihin oon laittanut liikaa rahaa, niitä oli iso iso pino, myös perintönä Liinulta saatuja. Viimeksi sain noin vitosen luokkaa noista, en siis jaksanut niitä ruveta ihmeemmin laskemaan.

Pankissa tapahtui:
Minä: Moi, oisi pieni kasa kolikoita
Kassa: Juu, se käy. Osaatko sanoa kuinka paljon suunnilleen?
M: n. 90 euroa
K: Ok, annahan tulla vaan.
Lastaan kolikkopusseja pöytään, kassatytön silmät laajenee pussi pussilta.
K: Niin, paljonko sanoitkaan että tuossa suunnilleen on?
M: about 90 euroa
K: ok..

No, olihan siinä sit loppujen lopuks 54 senttiä enemmän kun väitin.. :D

Seuraavana sitten läksin kokeilemaan Dublin Busin aina takuuystävällistä asiakaspalvelua. Mies pyöräytti silmiään raivoissaan kun kehtasin sille laskutehtäviä ojentaa, heitti kirjekuoren takasin, jossa liput oli olleet ja rupes laskemaan. Siinä laskuhommassa meniki sitten valehtelematta ainakin 10 minuuttia, ylikin. Sen aikana mua mulkoiltiin niin murhaavasti ettei koskaan ja rupes sitte jo sen verran hävettämään että oli pakko soittaa Lealle hätäpuhelu etten ihan hiljasuudessa niitä mulkasuja sentään joutunut kestämään. Ja lopussa oli sitten yllätys: 50 ja risat euroa. En tiedä tuliko laskuvirhe, enkä kysynyt. Sillä palvelulla mitä kyseinen firma on mulle tarjonnut, oon ansainnut kaiken rahan mitä ne mulle antaa, enemmänkin. Ihan hyvä saldo päivälle siis.

Jokos muistin mainita että lauantaina Pariisiin?! :D