En tiedä kuuluuko tämä nyt mitenkään mihinkään, mutta täällä ollessa olen nyt huomannut, että ne uskomukset mitä olen itsestäni päähäni saanut eivät pidä ainakaan aina paikkaansa.

1) Minä en osaa säästää rahaa, siksi en koskaan ole pitänyt säästöpossua..
Väärin, niin väärin! Jos en kerran osaa säästää rahaa, miten olen jo saanut säästettyä melkein litran verran (miten rahaa mitataan litroissa? Hyvä kysymys!) kolikoita? Ja siis nämä kolikot ovat ihan siinä sängyn vieressä helposti saatavilla. Tosin raha säästyy parhaiten miulla niin että käytännössä näen paljonko rahaa olen säästänyt ja saan niitä sitten hypistellä.. Onkohan Roope Setä samanlainen..?

2) Minä en osaa pitää huonettani siistinä..
Ja taas niin väärin! Tai no, ehkä miun huone ei ehkä ole niin järjestelmällinen kuin joillain, mutta siitä syytän ihan vaan säilytystilan puutetta. Ja välillä se huone on kyllä ihan kamalassakin kunnossa, mutta oikeasti, se on niin yllättävn helppo siivota..

3) Minä en osaa/uskalla liittyä mihinkään uuteen järjestöön, tms. ilman kaveria..
Mie en kai itteeni ole uskonut ennen, mutta niin sitä kuulkaas käytiin _ihan_yksin_ liittymässä kuntosalille ja siellä on oikeesti kiva käydä yksin. Jos ei jaksa paljon niin ei ole pakko revittää, välillä taas (varsinkin kun ottaa päähän) voi sitten riuhtoa täysillä.

4) Minä en osaa viettää alkoholipitoista iltaa polttamatta tupakkaa..
Joopa.. En mie kyllä vieläkään ole täysin polttamatta humalassa ollut, mutta kun ottaa huomioon että ennen "periaatteena" oli yksi tuoppi/pint -> kaksi tupakkaa ja nyt viime perjantaina poltin yhteensä jopa 1,5 tupakkaa koko illan aikana.. Joku pilkunviilaaja voi nyt ihan vapaasti väittää että enhän mie sitten oo kahta viikkoa (13 päivää) polttamatta ollut jos kaljotellessa poltan. Mutta hei, mitä sitten? Parempi antaa itelle mahollisuus päättää itse tekeekö mieli polttaa vai ei. Jos olisin kaamean tiukka, ei tästä tulisi mitään. Vaan eipä enää juodessakaan oikeastaan tee edes mieli.

5) Minä en osaa meikata/minä en ole kaunis..
Yksi sana (tämän yli kannattaa hypätä jos ei tykkää kirosanoista): VITUT

Nyt haastan teidät, rakkaat ystävät, perheenjäsenet, kaverit ja kaikki muutkin lukijat! Miettikää jokin sellainen asia jota ette muka osaa tehdä. Voitte sen täällä kommenteissa mainita, ja koittakaa pystyttekö _oikeasti_ siihen. En tietenkään odota teidän raportoivan että "en mie siihen pystynyt.." tai "hei, mie osasin!", tärkeintä on että yritätte. Enkä nyt myöskään tarkoita mitään tyyliin "mie en osaa laihtua", "mie en osaa vallottaa Mount Everestiä" tai "mie en osaa lentää" vaan jotakin kuten "mie en osaa olla syömättä suklaata", "mie en osaa kiipeillä" tai "mie en etsiä vaihtoehtoja sille että itse lentäisin ilman mitään apukeinoja". Nyt alkaa Ullan Hei Me Osataan-vaihe elämää. Ehkä kestää viikon, ehkä tunnin, ehkä ikuisesti. You never know.

Siispä kaikki te, miettikää, valitkaa jokin juttu joka teitä on esim. häirinnyt ettette osaa ja yrittäkää! Antakaa sille aikaa, päättäkää että kokeilette pieni askel kerrallaan. Ja mikä tärkeintä: "Tänk positivt!". ;)

PS. Muutin muuten nuo miun puh. ja osotetiedot tuolta hieman vaikeammin luettaviksi, harkitsin tämän blogin laittamista ihan julkiseksi.. en vaan vielä ole päättänyt. Mutta jos numeroa kaipaat, pistä kommenttia niin kahtotaan.. ;)